Az alap előkészítése kizárólagosan az ügyfél kötelessége, melyet a garázs leszállítása előtt el kell végezni. Íme néhány megoldás, melyek segítenek Önnek az alap megfelelő előkészítésében.
Ha nincs alap ( garázshoz) a rendelését nem áll módunkban véglegesíteni.
FIGYELEM: Az aljzat minden esetben sima és vízszintes felületű kell legyen.
1. BETONALAP
Legjobb megoldás, ha az alap 20 cm-el nagyobb minden irányban a megrendelt fémgarázs/tároló méreténél. Vastagsága min 15cm, vasolt.
2. Beton sávalap
A beton sávalap ugyanolyan jó megoldás, mint a betonlemez. A beton sávalap kiváló stabilitást biztosít a mobilgarázsnak - lemezgarázsnak.
3. Betonkocka
Az alap lehet akár 6 db betonkocka ( egyállásos garázs esetében), ami lehet: beton járdalap, tégla, betonkocka. Nagyobb mobilgarázs esetén a betonkockák számát arányosan növelni kell.
A garázs összeszerelése után az alaphoz való rögzítés minden esetben a megrendelő feladata és kötelessége. ( külön szolgáltatásként rendelhető ) Továbbá a szerkezet látható helyein levő kezeletlen felületek (alapozott) fedőfestése is a megrendelő feladata és kötelessége.
Az acélszerkezet rögzítése
a) Az acélszerkezet elhelyezését szolgaló terület (alap) előkészítése.:Különös figyelmet kell fordítani arra, hogy az alap kiegyenlített és vízszintes legyen.
b) Az előzetesen előkészített alapra helyezett. összeszerelt acélszerkezetet azonnal le kell rögzíteni. A rögzítés külön megrendelhető szolgáltatás!
c) Amennyiben az acélszerkezet közvetlenül a földön áll, a megfelelő hosszúságú horgony alkalmazandó. A horgony hossza az alapul szolgáló talaj fajtájától függ.
d) Amennyiben a talaj tömör vagy köves, a horgony hossza minimum 300 mm kell, hogy legyen. Kevésbé tömör talaj esetén minimum 600 mm hosszú horgony alkalmazandó, homokos talaj esetén pedig az alkalmazott horgonyok hossza minimum 1000 mm.
e) A horgonyok mennyisége az acélszerkezet falának méretétől függ. A garázs küszöbét ne horgonyozzuk le! Legelőször a falat két horgonnyal rögzítjük, a falak peremétől 200 mm távolságban. A két szélső horgony közötti távolságot kb. 1500mm szakaszokra osszuk be, és minden ponton helyezzünk el egy horgonyt.
f) A horgonyt be kell verni egészen addig. hogy a peremléce teljesen támaszkodjon a fal szögvasára. Következő lépésként a horgony lécében és a fal szögvasában fúrjunk ki két db 5 mm átmérőjű lyukat. A földbe vert horgonyt mindkét oldalán át kell fúrni. A horgony lécét és a fal szögvasát M10 csavarral összerögzítjük. A csavar hossza elegendő kell, hogy legyen ahhoz, hogy az anyacsavart végig lehessen húzni.
FIGYELEM: Olyan típusú horgonyokat használjon, amelyet rögzíteni lehet a fal szögvasához.
g) Az acélszerkezet beton alapra való rögzítéséhez használjon fém/ műanyag szegmens tiplit (dübelt) 80 x 12 mm vagy 100 x 12 mm.
FIGYELEM: Az acélszerkezet beton aljzatra való rögzítéséhez ajánlott fém tiplit/dübelt használni.
h) A betonaljzat (burkolat) vastagsága legalább 150 mm legyen. Az aljzat peremfalának vastagsága legalább 150 mm, szélessége legalább 100 mm. A betonaljzat vagy betonalap felületének a mérete kb. 200 mm-rel legyen nagyobb, mint az acélszerkezet mérete.
i) Az acélszerkezetet rá lehet helyezni a földbe ásott, vagy azon lazán elhelyezett támaszokra, mint például betontégla, járólap stb. A szimpla acélszerkezethez szükség van 6 db. támaszelemre. Amennyiben a garázs mérete nagyobb, a támaszelemek számát arányosan növelni kell.
FIGYELEM: A földbe ásott, vagy azon elhelyezett támaszelemekre (mint betontégla, járólap) felállított acélszerkezetet nem lehet rögzíteni fémtiplikkel /dübelekkel, hanem csak horgonyok segítségével.
j) Az összekötő elemek számát a 6. pontban rögzítettek szerint számoljuk ki.
k) A fal sarokvasában fémfúróval fúrjunk 12 mm átmérőjű lyukat. Következő lépésben, ütve üzemmódban, 12 mm-es betonfúróval fúrjunk a betonaljzatba lyukat, az előzetesen a sarokvasban kifúrt lyukon keresztül. A lyuk mélysége legyen azonos a tipli hosszával.
l) A tiplit a kifúrt lyukba helyezzük és végig húzzuk a csavart.
FIGYELEM: Nem vállalunk semmilyen felelősséget az abból eredő kárért, ami szélsőséges időjárási körülmények között (pl. erős szél) amiatt következett be, hogy a szerkezet nem lett megfelelően rögzítve!
Példák a megfelelő alap előkészítésre.
Mobil garázs alapok készítése - Budapest és kb.50 km-es körzetben
Rikk István Kőműves,burkoló +36-20/915-8893 , www.betonalap.lapunk.hu
A küszöb megmunkálása - - Az acélszerkezet rögzítése után le kell betonozni a küszöböt. A védtelen küszöb megsérülhet vagy kigörbülhet egy jármű áthaladása következtében. (1) A földre vagy támaszelemekre elhelyezett acélszerkezet küszöbe mentén és közvetlenül alatta kb. 200 mm mélységű és 400 mm szélességű árkot ássunk. Az így elkészített árkot töltsük meg betonnal lejtőszerűen. A lejtő a küszöb felső részétől a talaj szintjéig érjen. *** Hasonló módon lehet kiegészítő lejtőt készíteni az acélszerkezet külső oldala felől. A lejtő magasságát a kapu alsó pereméhez kell igazítani. A betonaljzatra helyezett acélszerkezet esetén az (1). pont az irányadó, azzal a különbséggel, hogy a kivésett árok mélysége kb. 100 mm legyen
A leggyakrabban választott
Csak nálunk
Kalkulátorok